ini bukan BENTO



Hari ini aku bawa bekal dalam bekas yang extra large dari hari biasa. Sejak seminggu ini, penyakit lapar ku semakin menjadi-jadi. Baru 10 minit sampai di ofis, aku sudah lapar. Pergi kantin beli kuih, 30 mins after that lapar lagi. Sudah makan tenghari pun lapar lagi. Boleh cakap most of the time pun aku lapar. Gila. Macam ada bibi ja. Sott ko ros. Ada banyak bibi CACING kali. Ya, maybe aku patut beli ubat cacing. Mungkin itulah penyebab utama kepada penyakit kelaparan tahap dewa yang ku alami ne.


Sudah la tiada duit langsung in the pocket now (ada 10 cent ja...). Kan bagus kalau ada ATM machine di luar kantin ni. Memang aku lah pengunjung setia 24jam kantin macik tuh.


So, ini hari aku bawa bekal ( consider Bento ka tuh? ) dalam tupperware yang lebih besar, with extra rice (1 pot beras aku bedal sendiri), dengan 4 jenis lauk yang disimpan dalam esbok, tinggal kasi panas ja. Ada ayam masak lemon, sardin yang dimasak semula (aku bukanlah pemalas terus makan sardin dari tin), sayur kobis dimasak with nugget <-- entah apa jenis resepi ni, dan sambal ikan bilis bernilai RM11 yang dimasak oleh my mum. LOL. Rm11. Kesian ko jebonz. Hahaha sayang ko bah. Next time menderma lagi ya.



Boleh makan 3 kali bekal aku ni. Tadi pun 10.30 sudah start Phase I. Sedang aku sedap-sedap makan sambil duduk bersila di kerusi besar, sambil melayan FB dan mendengar Hitz, tiba-tiba Supervisor aku masuk secara mengejut. Baru datang kerja. Mau tesangkut nasi di tekak aku. Hahaha senyum kambing sajalah. Dia pun sengih-sengih macam faham dengan penyakit student dia yang sekor ne.





So, aku sudah stop Phase 1. Tapi aku rasa lapar lagi lah. Should I continue with Phase II now? Hmm...





__________________________________________________________
The day you finally decide to love me will be the day after the day I have given up on chasing you

No comments:

Post a Comment

Silalah komen.
Saya Tak kenakan Charge pun.
Jangan Maki saya Sudah =)

Total Pageviews