MAS, boleh kau sponsor saya tiket 1-way?

Ini malam saya kena rasuk hantu blogger. Macam kena inject dengan satu virus, terus mau update new entri saja kerja. Heheh macam zaman dulu-dulu la bah nieh. Mau tulis blog saja. Eh? Lain lagi cara percakapan saya ni. Hahaha memang kau ni, kena rasuk.

Okeh, stop lah cakap rasuk. Takut nanti tidur, mimpi hantu lagi. Dua malam ni kan, balik-balik saya mimpi hantu. Gila ow.....terus tak boleh tidur. Itulah, kesian kan tiada bilik. Terpaksa tidur di ruang tamu....luas....gelap.....dinding pun kaca saja.... Itulah nenek saya ni, mau juga letak tingkap besar-besar di rumah. Pakai dinding saja lah....Seram bah tu tidur di ruang tamu malam-malam. Nah stop lah kau merepek.

Bulan ni terasa macam pantas sungguh berlalu. Memanglah, hampir dua minggu saya di KK. Itu pun tidak puas lagi. Apa kau fikir, orang yang sudah 12 tahun tinggal di bandar, ada TGV, ada MPH, ada macam-macam tempat makan, tiba-tiba terdampar di tawau, mau beli buku Sudoku pun tidak jumpa. Dapat pergi KK, terus rasa macam tak mau balik. Saya ni suka tengok wayang punya orang, suka melepak di tempat makan, suka duduk-duduk di kedai buku baca buku photography. Stay di KK lama-lama, sendiri lagi tuh, macam holiday berabis. Best tidak terhingga. Sanggup tengok 4 movie dalam 1 hari. Hari Rabu bah pula tuh, murah tau tiket, mana boleh kasi lepas. Boleh minum YOYO lagi, next building saja dengan hotel. Tapi satu ja perkara yang tidak best. Kenapalah tu si batman, macam tau-tau saja saya datang. Baru bikin panas lagi...macam lah orang pigi sana mau cari kau....nah kan..... 

Hai senang cakap, saya rindu lifestyle yang begitu. Tiba-tiba saya rindu Klang, rindu Shah Alam, rindu KL. Haish.......bolehkah saya pulang ke sana? Boleh? Boleh kah???

"Tak boleh!! Kau stay sini sampai rumah siap, jaga gerai makan" jerit ibu dan ayah saya.

Haish.........

2 comments:

  1. Cik shiqa, saya pun rindu kk....walaupun bru balik dri sana....wuwuwu

    ReplyDelete

Silalah komen.
Saya Tak kenakan Charge pun.
Jangan Maki saya Sudah =)

Total Pageviews