Dia awek aku selamanya

Syakirah Eliza. Aku masih lagi ingat, time sekolah dulu, aku lah orang yang paling risau tentang dia ni tiap-tiap hari *aku jer ker..?*. Dengan keadaannya masa tu, yang selalu sakit, dengan love life dia, dengan masalah keluarga dan semua-semua. Aku sangat risau, sampai aku jadi macam kakak padahal aku lagi muda, manja dan tak matang pula tuh. So, tiap hari aku akan cuba simpan dia kat rumah aku. LOL. Keji sungguh. Aku akan ajak dia pergi rumah, lepak, study, main badminton, main masak-masak, apa-apa jer lah, asalkan dia tak duduk lepak kat luar dan lebih terluka nanti.Semua benda aku nak ajar dia. Macam mak-mak. Dan bila dia dating, aku lah orang paling jealous dan selalu nak berkepit kat sebelah dia juga. Kesian Kirah, selalu kena tarik-tarik, kena rebut-rebut oleh aku ngan Udin. Tapi sekarang tak boleh dah. Gadis kesayangan aku dah jadi millik orang. Heheh dah lama pun jadi milik orang. Dah jadi milik Udin pun. Dah ada dua orang puteri yang comel pun. Dan aku dah tak boleh nak rebut-rebut dia. Udin pun paham, so dia takderlah nak poyo-poyo sangat menunjuk depan aku. Hahah, jangan salah faham. Aku sayang abang ipar aku nieh, dia pandai buat air Cola yang sedap. :)

Aku sangat bangga dengan kawan aku. Dia dah jadi seorang yang sangat matang, a good mom, and a great wife. And more important, she never forget to be the greatest friend and sister. Jadi bila teringat cerita lama, aku tergelak. Aku yang jadi macam budak kecik sekarang bila dengan dia. Aku yang banyak belajar dari kau sekarang. Syakirah Eliza, terima kasih.

A wife. A mum. A sister. And a friend.

No comments:

Post a Comment

Silalah komen.
Saya Tak kenakan Charge pun.
Jangan Maki saya Sudah =)

Total Pageviews