Fynn Jamal, kamu kenal?

Hari ini aku nak cerita pasal seseorang,  Fynn Jamal.Dia adalah kakak aku. Tak adalah, aku berangan jer.

Rasanya ramai yang tahu siapa Fynn Jamal ni. Fynn Jamal, Wani Ardy, Ana Raffali, diantara pemuisi, pemusik wanita yang harus ko pandang berat dengan bakat dorang. Aku tengok profile Fynn Jamal di facebook, aku jadi jatuh cinta. Aku obses! Aku ketagih! Ya, aku obses dan ketagih dengan kata-katanya, puisi nya, cerita nya. Fynn ada menulis satu notes untuk husband dia. Satu surat yang betul mengkagumkan, cerita cinta diantara dia dan kekasih, dan rasa sayang sejati yang kalau korang baca mesti korang pun nak lah macam tu, gila hell punya romantis suami isteri ini. Satu kisah realiti yang korang akan ingat itu cerita novel. Waktu mereka bertemu pertama kali, suami dia cakap "I am all broken, would you marry me?" dan dia accept!

Tapi aku bukan nak cerita pasal dia dan kekasih pun , aku nak cakap pasal Fynn Jamal jer. Kata-kata dia sangat bererti, sangat halus, bisa menakluki hati insan yang biasa. Kata-kata dia seperti doa yang indah. Ini fynn jamal cakap, "Tuhan, kuatkan jiwa aku untuk lelaki yang akan menjadi suami aku".

Kemudian, dia share satu video sewaktu dia berpuisi,ditemani sahabat baik Wani Ardy, mungkin waktu Rantai yang lalu. Kurang pasti, tapi mereka memang hebat. Aku jadi obses kembali. Aku obses ingin mencari video persembahan dia seperti aku obses mencari video tutorial 'How to play Way I am by Ingrid'. Aku mula menaip nama 'Fynn Jamal' di Youtube. Wahh....masa yang harus aku guna untuk basuh kain, dihabiskan dengan menghayati video-video Fynn. Salah satu favorite aku, Fynn Jamal, Wani Ardy dan Ana Raffali. Satu gabungan hebat, terus PowerPuff Girl tiada makna lagi pada diriku.

Hayati :




Superb! Aku harap satu hari nanti aku dapat tengok secara live Fynn berpuisi.

Rasa macam nak email dia lah ajak bercerita, korang agak dia minat tak nak dengar cerita aku?






-Nak taip banyak-banyak, tapi jari tangan kiri ku sakit tekan string gitar. Nampak sangat amatur. Tapi aku dah pandai main lagu Way I Am. Hoyehh!

4 comments:

  1. kenal! i am 1 of her fan. n wani ardy. ana raffali. sgt superb! :))

    ReplyDelete
  2. wah touchingnya..and cute..memang superb..terus cari blog wani ardy dan add kat blog list.. hebat a diorang :)

    Video - Mahkluk Paling Seksi VS Makhluk Paling Seksa!

    ReplyDelete
  3. email je la.
    apa malu2?

    :)

    dan terima kasih.
    sebab tinggi sangat diletakkan kakak.
    :)
    letak bawah sikit.
    tinggi2 nanti jatuh.

    ReplyDelete
  4. Baru sedar kak fynn komen kat sini...
    tambah lah macam malu....

    Good luck yer dalam keynote
    naikkan puisi kita :)

    ReplyDelete

Silalah komen.
Saya Tak kenakan Charge pun.
Jangan Maki saya Sudah =)

Total Pageviews