Tak pernah aku terfikir.....

seumur hidup ku, yang satu hari nanti aku akan nampak diri aku di warung gerai makan......

mengangkat pinggan dan gelas siap dengan sisa baki makanan orang, tisu-tisu basah, puntung rokok dan kayu pencungkil gigi yang dah mengena umpan.

memegang kain lap separa basah, membersihkan meja yang disinggahi butir-butiran nasi yang ditemani dengan tompokon air milo ping

bercakap dengan seorang makcik yang sombong ekpresi mukanya "lima ringgit dua puluh sen saja..." macamlah aku nieh tak pandai kira nak tipu duit ko tapi syukur alhamdulillah....rezeki untuk hari itu

dan yang paling susah untuk aku terima, rupa-rupanya berkerja dengan ibu sendiri dalam situasi ini tidak mudah dan sangat stress.....



No comments:

Post a Comment

Silalah komen.
Saya Tak kenakan Charge pun.
Jangan Maki saya Sudah =)

Total Pageviews